Existují tři možnosti:
Naši uživatelé píší miliony recenzí a naším úkolem je vybrat ty, které nejlépe odpovídají názorům Yelp komunity. Zbývající recenze jsou přístupné pod odkazem ve spodní části každé stránky podniku, ale neovlivňují celkový počet hvězdiček podniku ani počet recenzí.
Tento přístup je velmi odlišný od jiných webů, které mají tendenci zveřejnit každé negativní a pozitivní hodnocení. Snažíme se co nejlépe pečovat o komunitu uživatelů, kteří aktivně přispívají spolehlivým a užitečným obsahem.
Naši vývojáři vytvořili automatický software, který vybírá recenze od Yelp komunity. Tento software hodnotí desítky různých faktorů, včetně mnoha měřítek kvality, spolehlivosti a aktivity na Yelpu. Především však hledá lidi, kteří jsou skutečně motivovaní sdílet své každodenní zkušenosti s místními podniky. Takto doporučené recenze tvoří průměrně tři čtvrtiny všech recenzí, které dostaneme.
Existuje celá řada důvodů, proč některou recenzi nelze doporučit. Například: recenze byla napsána méně důvěryhodným uživatelem, nebo je pouze neužitečným hartusením či irelevantní chválou. Některé z těchto recenzí jsou falešné (jako například ty, které pocházející ze stejného počítače) a někteřé jsou zaujaté (jako ty napsané známým majitele podniku), ale mnoho z nich jsou skutečné recenze od skutečných hostů, o kterých toho prostě moc nevíme a proto je nemůže doporučit.
Ne. Náš software pro výběr doporučení zachází s inzerenty i neinzerenty naprosto stejně. Najdeš zde spoustu inzerentů s negativními recenzemi a mnoho neinzerentů s pětihvězdičkovými recenzemi.
Dále, není žádný vztah mezi načasováním, kdy se recenze doporučuje a kdy se podnik rozhodne - nebo odmítne - inzerovat: recenze může být doporučeno nebo nedoporučeno dny, týdny nebo dokonce měsíce poté, kdy bylo poprvé zveřejněno a náš obchodní zástupce nemá žádný vliv na to, kdy se to může stát.
Stručně řečeno, neexistuje žádný vztah mezi recenzemi a Yelp reklamami nebo prodejním procesem Yelp reklam. Tečka.
Nemůžeš za každým potěšit 100% lidí, bez ohledu na to, jak moc se snažíš. Negativní hodnocení jsou nešťastné - ale úplně normální - součástí podnikání. My je dostáváme taky.
I když je důležité se podívat na své recenze (např. lidé často zmiňují, že chléb je okoralý nebo že konkrétní zaměstnanec je drzý), neměli byste lpět na jedné recenzi. Většina uživatelů Yelpu hledá konsenzus mezi všemi recenzemi, které čtou, takže byste měli udělat totéž.
Samozřejmě, že vždy můžeš kontaktovat recenzenta nebo zveřejnit veřejnou reakci, ale předem tě varujeme, že reakce na kritiku s vlastní kritikou bude téměř vždy proti tobě.
Při sporech nikomu nestraníme, takže bude nejlepší, když kontaktuješ recenzenta či publikuješ veřejnou odpověď pro vyřešení jakýchkoli nedorozumění. Jestli recenze jasně porušuje naše Pravidla obsahu (např. recenzent přiznává, že jde o zážitek někoho jiného nebo rasově diskriminuje), můžeš recenzi nahlásit a my ji prověříme.
Ne, rozhodně nežádej své zákazníky, aby o tvém podniku napsali recenzi na Yelp.
Zaprvé, většina podniků by o napsání recenze požádala své spokojené zákazníky a ne ty nespokojené. To by už samo o sobě zkreslovalo reputaci podniku, což podle nás není fér k dalším zákazníkům. Mnohem raději si přečteme recenze od členů komunity, kteří s námi chtějí své zkušenosti sdílet, aniž by je o to majitelé podniků museli žádat.
Proto se nediv, pokud náš software nedoporučí recenze, které zákazníci psali na tvůj popud. Nejlepším způsobem, jak získat kvalitní a nezkreslené recenze o podniku, je poskytovat svým zákazníkům nezapomenutelné zážitky a bezvadné služby – nemá to nic společného se žádáním zákazníků o napsání recenze na Yelpu.
Zde je několik možných vysvětlení:
Náš software vyhodnocuje recenze každý den a proto se i výsledky mohou ze dne na den měnit. Mnohdy si můžeš všimnout, že některá recenze je či není doporučena dny, týdny či měsíce od doby, kdy byla zveřejněna. Může se stát, že náš software najde nové informace, díky kterým začne považovat recenzenta za důvěryhodnějšího než předtím – a nebo právě naopak. Někdy nám taky informace o recenzentovi zastarají nebo jich nemáme dostatek, což software bere v potaz také.
Nejdůležitější je vědět, že náš software může jednotlivou recenzi vyhodnotit každý den jiným způsobem, a to na základě informací, které v průběhu času získává.
Základní informace o podnicích získáváme od třetích stran – poskytovatelů dat, kteří informace získávají z veřejných záznamů a podobných zdrojů. Dále nám s opravami informací o podnicích pomáhají naši uživatelé, kteří nám také dávají vědět o nových, čerstvě otevřených podnicích v jejich městech. Pokud myslíš, že jsou naše informace zastaralé, klidně nám dej vědět!
Spotřebitelé mají právo vyjádřit co se jim líbilo (a nelíbilo) při jejich zkušenosti v restauraci, s instalatérem, nebo s myčkou aut. Záznamy podniků neodstraňujeme, takže tvou nejlepší šancí pro úspěch je aktivní komunikace s fanoušky i kritiky a naslouchání jejich názorům.
Ne. V žádném případě nemůžeš zaplatit za odstranění nebo změnu pořadí negativních recenzí. Dovol nám zmínit další opatření, která přidávají rovnováhu do našeho systému: mimo jiné, náš prodejní tým nemá administrativní výhody které by jim povolily odstranění negativních recenzí pro zadavatele reklam; podobně, osoby které tyto výhody mají nepatří do týmu prodejců, a nejsou placeni za jakýkoliv prodej produktu.
Existuje mnoho firem pro "zařízení dobré pověsti", které tvrdí, že s Yelpem spolupracují a mohou odstranit negativní recenze nebo zvýšit tvoje hodnocení...za malý poplatek (samozřejmě!). Pokud přemýšlíš, jak je to možné, odpověď je jednoduchá: možné to není! Není jakkoliv možné zaplatit Yelpu nebo komukoliv jinému za manipulaci recenzí.
Pokud jste byli kontaktováni někým, kdo nabízí něco v tomto duchu, rádi bychom se dozvědeli detaily, abychom jim mohli zabránit v okrádání ostatních. Prosím kontaktujte náspro zaslání podrobností.
Jak jsme řekli v minulosti, nejlepší strategie pro dobrou pověst je poskytovat vynikající služby zákazníkům a reagovat diplomaticky na recenze.
V žádném případě. Pořadí recenzí nemůže být manipulováno a je určeno uspořádáním na Yelpu, naší hlavní metodologií pro ohodnocení nejužitečnějších recenzí pro uživatele. Například, první recenze zobrazená pro daný podnik určí průměrné hvězdičkové hodnocení toho podniku. Tato metodologie je použita pro všechny podniky, bez ohledu na sponzorství.
O těchto subjektivních vlastnostech hlasují uživatelé, kteří podnik recenzovali. Časem se tyto vlastnosti mohou změnit, jak se k nim vyjadřuje více a více lidí. Objektivnější vlastnosti zobrazené na stránce podniku (jako jestli berou karty nebo mají bezbariérový přístup) si mohou nastavit majitelé podniku, pokud si založí bezplatný účet majitele podniku.
„Lidé na Yelpu nás milují“ je program, který poskytuje podnikům, které si to zaslouží díky své historii a hodnocení na Yelpu, nálepku a dopis s čestným uznáním od zakladatelů Yelpu. Samolepky jsou rozesílány 2x ročně všem podnikům, které si to zaslouží. Zda se jedná o inzerenta na toto ocenění vůbec nemá vliv.
Negativní recenze se nelíbí nikomu a situace je mnohem horší pokud se domníváš, že recenze porušila tvá práva. Vždy se pořádně zamysli, než zkontaktuješ právníka. Žaloby ohledně urážky na cti jsou obvykle drahé a obtížné. Co je nejhorší, jsou velice veřejné: můžeme ti ukázat spoustu příkladů žalob, ve kterých horliví právníci ublížili jejich klientům, protože přitáhli pozornost veřejnosti k příspěvkům které by normálně byly publikem ignorovány. Taktéž toho moc nedosáhneš, pokud Yelp zatáhneš do jakékoliv žaloby. Yelp slouží pouze jako veřejné fórum na kterém uživatelé vyjadřují jejich názory. (Zákony jsou tady jasné, ale vítáme, aby jsi si to ověřil(a) s tvým internetovým právníkem.) Existují výjimečné případy, ve kterých je žaloba oprávněná, ale ve většině případů ti žalování negativního recenzenta vůbec nepomůže.